background image bananenmuffins

Bananenmuffins

Deze bananenmuffins zijn een goed alternatief voor de glutenvrije cakes en koekjes uit de supermarkt. Ze zijn super makkelijk en snel te maken, ze bevatten weinig zoetstof en ze zijn heerlijk.

Wij eten ze als ontbijt met wat frambozen of andere bessen. Je kunt ze ook als gebakje of dessert gebruiken.



IngrediŽnten (voor zes stuks)

2 grote bananen

2 grote biologische eieren

6 eetlepels volkoren rijstemeel

2 eetlepels kokosolie of roomboter

1 theelepel bakpoeder

snufje zout

1 eetlepel agavesiroop, honing of moerbeienmelasse (of meer naar smaak)



Bereiding

Verwarm de oven op 180 C. Pureer alle ingrediŽnten in de keukenmachine tot een glad beslag.

Giet het beslag in gelijke porties in muffinvormen. Vul ze maximaal tot 3/4 van de vorm. Er moet genoeg beslag zijn voor circa zes muffins. Bak de muffins in 20 tot 25 minuten tot ze gaar zijn. Dit kun je controleren door een prikker in de cakejes te steken. Als deze er schoon uitkomt zijn ze gaar.

Serveer warm of afgekoeld. Wanneer je ze direct eet zijn ze het lekkerst. Wil je ze bewaren voor later, bewaar de muffins dan als ze volledig af zijn gekoeld in een luchtdichte trommel. Ze zijn maximaal twee dagen houdbaar, daarna worden ze droog.

Variaties

Voeg een paar eetlepels gewelde rozijnen en geraspte kokos toe aan het beslag.

Met chocolade. Roer een paar eetlepels pure chocoladedruppels door het beslag.